آزاده مختاری: دختر جوان پس از آنکه به‌عنوان منشی به یک شرکت رفت، وارد باند سرقت خشنی شد که با ربودن زنان و دختران جوان، طلاهای آن‌ها را به سرقت می‌بردند.

« وحشت آن شب هیچ وقت از ذهنم دور نخواهد شد، این 2مرد با سنگدلی تمام تا می‌توانستند کتکم زدند و با چاقو به مرگ تهدیدم کردند، 3 ساعت شکنجه‌های آن‌ها درحالی صورت می‌گرفت که دخترجوان همراهشان بی‌تفاوت به التماس‌های من تنها نگاه می‌کرد، آنها طلاهایم را ربوده و داخل یک کیسه ریخته و من را که به شدت ترسیده بودم رها کرده ومتواری شدند».

این سخنان یکی از 15 زن و دختر جوانی است که قربانی باند مخوف سرقتی شده‌اند که اعضای آن 2 مرد و یک دختر جوان بودند که در شعبه 5 بازپرسی دادسرای جنایی پایتخت تحت بازجویی قرار می‌گرفتند.

12 مرداد ماه، مرد جوانی با مراجعه به پلیس مدعی شد یک دختر و 2 مرد جوان با تهدید چاقو، خودروی پرایدش را ربوده‌اند و سپس او را مجبور کرده‌اند مسافت زیادی را بدود و این در حالی بود که مدعی بود‌ند اگر بایستد او را با گلوله خواهند زد و سرانجام درحالی که با این کار تفریح می‌کردند دورشدند.

هنوزچند روزی ازسرقت این خودرو نگذشته بود که کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی تهران درغرب پایتخت دربرابرشکایت چندین دخترجوان قرارگرفتند که مدعی بودند پس از آن‌که به‌عنوان مسافر، سوارخودروی پراید سفید رنگی شده‌اند توسط سرنشینان خودرو با تهدید کلت و چاقو ربوده‌ شد‌ه‌اند.

شاکیان ادعا می‌کردند ربایندگانشان 2 مرد و یک دختر جوان بودند که آنها را به ‌منطقه‌ای خلوت انتقال داده و پس از ضرب و شتم و تهدید به مرگ، طلا و اموالشان را سرقت کرده و سپس آن‌ها را که به شدت وحشتزده شده بودند رها کرده و متواری شده‌اند.

با اعلام این شکایت‌ها، کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی پایتخت با چهره نگاری متهمان و بررسی محدوده فعالیت آنها، منطقه را تحت مراقبت نامحسوس قرار دادند. با گذشت 2 هفته در حالی که اعضای باند سرقت  این بار با یک خودرو پراید مشکی رنگ  به کار خود ادامه می‌دادند آنها را به دام انداختند.

قاضی توکلی بازپرس 5 دادسرای جنایی تهران در توضیح نحوه شناسایی و دستگیری این باند خشن گفت: در حالی که تعداد شاکیان به 15 نفر رسیده بود، کارآگاهان با ردیابی‌های اطلاعاتی توانستند یکی ازاعضای باند به نام سعید را که 6 سال سابقه کیفری داشت و سال گذشته با گذاشتن سند از زندان آزاد و متواری شده بود، شناسایی کنند.

با مشخص شدن هویت این متهم، مخفیگاه وی درخیابان ستاری شناسایی شد و سه‌شنبه شب، کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی با محاصره این خانه، وی و2 عضو دیگر باند را به دام انداختند.


بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی تهران با صدور مجوز انتشار تصاویر بدون پوشش متهمان در جراید از کسانی که از سوی اعضای این باند ربوده شده و از آنها سرقت شده است خواست برای شکایت به دادسرای جنایی تهران یا اداره آگاهی  مرکز مراجعه کنند

منشی‌ای که دزد شد

بازپرس توکلی در ادامه با بیان اینکه یکی از اعضای باند دختری به نام مهسا است درباره عضویت این دختر 18 ساله در چنین باند مخوفی گفت: مهسا چندی پیش  برای استخدام به‌عنوان منشی به شرکت متهمان رفته و این سرآغازآشنایی با آنان و عضویت وی در این باند بود.

بازپرس جنایی افزود: این دخترمدعی است ازصبح تا هنگام بعد از ظهر را در خانه خودشان بوده وعصرها از ساعت 17 تا 23 برای همدستی در سرقت‌ها ازخانه خارج شده وبعد از پایان کاربه خانه بازمی گشته است.

2 متهم دیگر نیز با یکدیگر درزندان آشنا شده و نقشه سرقت‌ها توسط علی که سرکرده باند است طراحی شده است. این درحالی است که علی ازیک خانواده متمول بوده و وضعیت مالی مناسبی دارد.

تحقیق درباره قتل سونا

در حالی که سرکرده باند سال گذشته به اتهام شرکت در جنایتی بازداشت و با ارجاع پرونده‌اش به دادگاه کیفری استان تهران با وثیقه آزاد شده است، سرهنگ کارآگاه لیراوی با تأیید آغاز بازجویی‌ها درباره ارتکاب قتل سونا از سوی اعضای این باند به همشهری گفت: با پایان تحقیقات کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی درخصوص پرونده سرقت، این 3متهم تحویل کارآگاهان جنایی تهران می‌شوند تا تحقیقات درباره اینکه آیا  اعضای باند در این جنایت دخالت داشته‌اند یا خیر صورت گیرد.

سونا دختر دانشجویی بود که سال گذشته در نزدیکی محدوده فعالیت اعضای باند و با شیوه‌ای مشابه به قتل رسیده بود.

کد خبر 34853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز